Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Czym są ciasteczka?
Menu

Ministerstwo Cyfryzacji: odpis aktu stanu cywilnego można otrzymać online

Rosnąca w  popularność e-usługi dotyczącej wnioskowania o odpisy aktów stanu cywilnego skłoniła przedstawicieli resortu cyfryzacji do stworzenia kolejnej usługi. Tym razem odpis aktu, o który wcześniej wnioskowaliśmy elektronicznie, otrzymamy również przez Internet.

Jak zawnioskować o odpis i dostać go w wersji elektronicznej?
Potrzebny jest profil zaufany. Następnie należy wejść na stronę www.gov.pl i za pomocą profilu zaufanego zalogować się do konta Mój GOV (prawy górny róg strony).

Kolejnym etapem jest wybranie e-usługi "Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)".
W kolejnym kroku należy wypełnić elektroniczny formularz. Dane osobowe zostaną automatycznie zaciągnięte do odpowiednich rubryk. Na początku trzeba zaznaczyć, że chcemy otrzymać dokument na skrzynkę "Mój GOV".

Ważne! Uzyskany odpis będzie miał moc prawną tylko w wersji elektronicznej. Nie wolno go drukować, a przekazywać należy tylko w postaci elektronicznej. Wydruk nie ma mocy prawnej. Automatyczny odpis będzie zawierał podpis kwalifikowany potwierdzający autentyczność odpisu.

Jeśli system nie wyda odpisu automatycznie i tak go otrzymamy. Odbędzie się to jednak z udziałem urzędnika.

Za uzyskanie odpisu trzeba zapłacić:
•    22 zł – za odpis skrócony aktu stanu cywilnego (także za odpis wielojęzyczny w formie papierowej),
•    33 zł – za odpis zupełny aktu stanu cywilnego,

Wysyłając wniosek online do wyboru mamy  dwa sposoby płatności – online lub przelew bankowy bądź pocztowy.

Gotowy odpis odnajdziecie Państwo w skrzynce odbiorczej na swoim koncie „Mój GOV” (strona www.GOV.pl - prawy górny róg strony,  dostęp po zalogowaniu profilem zaufanym).

Usługa pobrania odpisu rozszerzona o wydawanie odpisów przez automat została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
 
odpis od ręki
 
 
 
 

Godziny pracy Urzędu Gminy

- poniedziałek: 8.00 - 16.00
- wtorek - piątek: 7.00 - 15.00


Kontakt

Urząd Gminy Mogilany
  • 32-031 Mogilany, Rynek 2.
  • telefon stacjonarny (centrala):  12 270 10 13
  • faks:  12 270 16 77

Sekretariat: